1994 yılı Ocak ayında Xerox Yönetim Kurulu Başkanı ve Ceo'su Paul Allaire, kurumun gelecekte nasıl yönetileceğinin çerçevesi anlamına gelen Xerox 2000: Leadership Through Quality (Kalite yoluyla Liderlik) programını başlattı.
Xerox 2000 programı esasta sonuçlara ve müşterilere odaklı bir süreç yapılanma projesiydi. Bu kapsamda 1994 yılından itibaren şirketin temel süreçlerinden başlayarak tüm süreçleri yeniden tasarlanmış ve hayata geçirilmiştir. Süreçlerin yeniden tasarımı ve hayata geçirilmesi şüphesiz ki, şirket organizasyonel yapılanmasında ve bilgi yönetim ve teknolojileri alanlarında da ciddi boyutlarda değişiklerler ve yeniden yapılanmaların yapılmasını gerektirmiştir.
Porter'ın Şirket Değer Zinciri'nin (Value Chain) süreç yaklaşımındaki karşılığı İş veya İş Süreçleri Mimarisidir (Business Architecture, Business Process Architecture). Bir kurumun veya şirketin İş Süreçleri Mimarisi, kurumun en üst seviyede süreçleri ve bu süreçler arasındaki ilşkileri gösteren yapılanmasıdır. Böyle bir yapının nasıl oluşturulacağı, ne tür yaklaşımlar ve yöntemler kullanılması gerektiği konumuz değildir. Ancak tıpkı Porter'in değer zincirinde olduğu gibi, süreç yaklaşımında da şirketin süreçlerinin yapısı ve süreçlerin uygulanış şekli sirketin rekabetçi avantajlarını oluştururur veya şirketi rakipleri karşısında dezavantajlı durmlara düşürecek zayıflıkları içerir.
Xerox iş mimarisinin (XBA) yeniden yapılanması aşağıdaki ilkeler çerçevesinde gerçekleştirilmiştir.
- Xerox bir tek belge şirketidir (Document Company). Dokuz ayrı belge şirketi değildir.
- Güçlü bir Müşteri Odaklanmasına sahip olacağız.
- Tüm çalışanlarımızın girişimci yanını ortaya çıkaracağız.
- Pazar odaklı ve hızlı bir yönetim entegrasyonunu organize edeceğiz.
- Mevcut satış, sevis ve idari yeterliliklerimiz öne çıkarıp geliştireceğiz.
- Kurum merkezi stratejik konularda bir ekip yaklaşımı içinde olacak ve günlük işlerinde tam yetkili iş bölüm (business divisions)başkanlarına liderlik yapacaktır.
- İş bölümleri işlerini gerçekleştirirler ve işlerin baştan sonuna sorumluluk ve yükümlülüklerini üstlenirler.
- Müşteri operasyon bölüm ve birimleri iş bölümlerinin stratejilerini uygularlar ve iş bölümlerinin coğrafik kar hedeflerini sorumluluğunu yüklenirler.
- "Taahhüt Etme-Contracting", iş bölümleri stratejilerini gerçekleştirmek için önceliklerin ve kaynakların belirlenmesinin yapılmasına yönelik yönetim sürecidir.
- Yaratmaya çalıştığımız organizasyonel kültürün boyutları şunlardır. 1) Pazarla iç içe, 2)Eylem yönelimli, 3)Kesinlikle sonuç yönelimli, 4)İstediğini alan, 5)Takım yönelimli, 6)Yetkelendirilmiş çalışanlar, 7)Açık ve dürüst iletişim, 8)Düşünen ve öğrenen organizasyon
- Xerox 2000-Kalite yoluyla liderlik programına bağlılık.
'Time To Market' süreci, ürün geliştirme, pazara ürün sunma sürecidir. 'Integrated Value Chain' süreci, üretim için ham malzeme temini, lojistik sistem, ürün teslimatı faaliyetlerini kapsar. 'Market To Collection', pazar fırsatlarının yaratılması, muhtemel alıcılarla temas edilmesi, satış ve ürün teslimatı, satılan ürünlerin bedellerinin tahsilatı faaliyetlerini içerir. 'Customer Service' süreci satış ardından, danışmanlık, teknik destek, yazılım desteği gibi faaliyetleri içerir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder