9 Eylül 2011 Cuma

Stratejik Yönetim ve Planlama / Misyon - Şirketlerin Varlık Nedeni

Misyon, amaç bildirgesi, Misyon Anlamı, Misyon Ne Demek, Misyon Ne Demek, Misyon Nedir, Misyon Tanmı, Vizyon Misyon Anlamı, Vizyon Misyon Tanımı,
Misyon şirketlerin "Varlık Nedeni"dir. "Niçin var olduklarını" anlatır. İyi geliştirilmiş bir Misyon bildirgesinde şirket çalışanlarının neden o şirketi tercih ettiklerinin, niçin o şirket için iş yapmaya devam ettiklerinin yansımaları bulınur. Misyon bildirgesi yalnızca şirketin müşterilerini ve ürünlerini tanımlamaz aynı zamanda şirketin ruhunu kavrar. David Packard'ın 1960 yılında HP şirketi çalışanlarına yaptığı bir konuşmasından aşağıya aktarılan alıntılar,  organizasyonların varlık nedeninin  para kazanmanın ötesinde daha derinlerde bazı şeylerde aranması gerektiğinin güzel bir örneğidir.


" Sizinle evvela bir şirketin neden var olduğu hususunu konuşmak istiyorum. Diğer bir deyişle 'Niçin buradayız?' Sanıyorum çok kimse yanlış olarak, bir şirketin para kazanmak için var olduğunu düşünmektedir. Para kazanmak şirketin elde ettiği önemli sonuçlardan birisidir. Ancak daha derine gidip gerçek var oluş nedenimizi soruşturmamız gerekmektedir. Araştırmamızı yaparken bir kısım insanların bir araya gelip şirket kurmalarının altındaki gerçek nedenin, ayrı ayrı tek başına yapamayacakları belli şeyleri bir araya gelip yapmak ve başarmak olduğu sonucuna varıyoruz. Topluma bir katkı yapıyorlar, size basmakalıp gelebilir ama temelinde bu yatar. İş dünyasında etrafınıza baktığınızda paradan başka bir şey düşünmeyen insanlar görebilirsiniz. Ancak şirket kurmanın altında yatan gerçek neden, bir ürün üretmek, bir hizmet sunmak, genel anlamıyla değeri olan değer verilen birşeyler gerçekleştirmek arzusudur."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder