24 Ağustos 2011 Çarşamba

Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama / Vizyon Örneği-Samsung

vizyon, Vizyon Örneği, Örnek Vizyonlar, Vizyon Misyon Örnekleri, Örnek Vizyon ve Misyon, Örnek Vizyon Yazıları, Samsung Vizyonu
Inspire the World, Create the Future
Vision 2020


This new vision reflects Samsung Electronics’ commitment to inspiring its communities by leveraging Samsung's three key strengths: “New Technology,” “Innovative Products,” and “Creative Solutions.” -- and to promoting new value for Samsung's core networks -- Industry, Partners, and Employees. Through these efforts, Samsung hopes to contribute to a better world and a richer experience for all.

As part of this vision, Samsung has mapped out a specific plan of reaching $400 billion in revenue and becoming one of the world’s top five brands by 2020. To this end, Samsung has also established three strategic approaches in its management: “Creativity,” “Partnership,” and “Talent.”


Samsung is excited about the future. As we build on our previous accomplishments, we look forward to exploring new territories, including health, medicine, and biotechnology. Samsung is committed to being a creative leader in new markets and becoming a truly No. 1 business going forward.



Dünyaya İlham Ol, Geleceği Yarat

Vizyon 2020

Bu yeni vizyon, Samsung'un "Yeni Teknoloji", "Yenilikçi Ürünler", "Yaratıcı Çözümler"den oluşan üç anahtar gücünü kaldıraç olarak kullanarak, Samsung Electronics'in topluluklarını esinleme taahhütünü ve Endüstri, Ortaklar ve Çalışanlarından oluşan çekirdek ağını yeni bir değere yükseltişini yansıtmaktadır. Bu çabalar yoluyla Samsung daha iyi bir dünyaya ve herkes için daha zengin bir deneyime katkıda bulunmayı ümit eder.

Vizyonun bir parçası olarak Samsung 2020 yılına kadar 400 Milyar$ bir gelire ulaşmayı ve dünyanın ilk beş markası içine girmeyi hedefleyen bir plan geliştirdi. Bu hedefe yönelik olarak Samsung kendi yönetiminde, "Yaratıcılık", "Ortaklık" ve "Yetenek" olarak üç stratejik yaklaşım geliştirdi.

Samsung gelecek konusunda heyecan duyuyor. Daha önceki başarılarımıza dayalı olarak sağlık, tıp ve bioteknoloji alanlarına gireceğimiz günlere bakıyoruz. Samsung yeni pazarlarda yaratıcı lider olunması ve daima ileriye giden gerçek bir numara olma konusuna kendini adamıştır.

Samsung 2020 vizyonunu 2009 Kasım ayında açıkladı. Vizyon ile birlikte 2020 yılına kadar olan hedeflerini ve uygulanacak olan stratejik planın ana hatlarını açıkladı. Sansung'un yeni hedefi 2020 yılında 400 Milyar dolar  satış gelirine ulaşmak, kendi alanında dünyanın ilk on şirketi arasına girmek ve  marka değeri sıralamasında ilk 5 arasına girmek. Şirketin Planın açıklandığı 2009 yılında konsolide gelirinin 119,7 Milyar dolar, marka değeri sıralamasında  19. olduğu (Interbrand 2009 araştırması) göz önüne alınırsa hedeflerin ne kadar hırslı hedefler olduğu anlaşılır.

Samsung 1999 yılında 30. kuruluş yılında 10 yıl içinde 100 trilyon won satış gelirine ulaşmayı hedeflemişti. 2009 yılında 136 trilyon won satış gelirine ulaşarak hedeflerinin hayli üstünde bir rakama ulaşmıştı.

Samsung 2020 yılı hedeflerine ulaşmak için 6 ana strateji belirledi.
  1. Hafıza çipleri, LCD, TV, Cep telefonları pazarlarındaki birincilik konumunu sağlamlaştırmak; ev gereçleri, bilgisayar, printer ve diğer üç endüstri alanında durumunu kuvvetlendirmek,
  2. Yeni alanlarda, bioçip, medikal teçhizat, sağlık hizmetleri, güneş pili imalatında artan müşteri ihtiyaçlarına cevap verecek ilklere imza atmak,
  3. Müşteri grupları ve yaşam tarzları konusundaki araştırmalarını daha da güçlendirerek farklı pazarlama stratejileri uygulamalarını kolaylaştırmak,
  4. Dşarıdan yardım alarak, araştırma geliştirme ortaklıklarını geliştirerek, diğer organizasyonlarla çeşitli işbirlikleri geliştirerek "Açık Yenilikçilik" alanını geliştirmek,
  5. İşbirlikçileri ile olgun simbiyotik ilişkiler geliştirmek, kurumsal sosyal sorumluluklarını güçlendirmek, çevre uyumlu iş yönetimi prensiplerini uygulamak,
  6. Yaratıcı performans değerlendirme sistemleri kullanarak ve ileri personel yönetim sistemleri kurarak çalışma ortamı ve kültürünü geliştirmek
Samsung'un 2020 vizyonunun önemli bir unsurunu yeni girilecek ve desteklenecek alanlar oluşturmaktadır. Yukarıdaki stratejileri destekler mahiyette 2010 Mayıs'ında Samsung çevre ve sağlık sektörlerinde 2020 yılına kadar uygulanacak 23,3 trilyon won'luk bir yatırım planını duyurusunu yaptı. Yeni girilecek önemli alanlar gineş hücreleri, hibrit elektrik araçlar için şarj edilebilir bataryalar, LED teknolojileri, biyo farmatik mamuller, ve tıbbi cihazlar olarak sıralanmaktadır. Bu alanlarda yapılacak yatırımlar kuruma 2020 yılına kadar yıllık 50 trilyon won gelir ve 45000 ilave işgücü sağlaması öngörülmektedir.

Sayın ziyaretçi, Samsung vakası stratejik plan ve stratejik yönetim konusu için ilginç bir vakadır. Şirket emin adımlarla büyümekte, genişlemekte halihazırda özellikle elektronikte birçok ürün ve alanda pazarın en önemli oyuncularından olmasına rağmen sanki mevcut alanlar 2020 yılında mevcut olamayakmışcasına 2020 yılı Samsung'unu yeniden tanımlayarak çok iddialı bir vizyon ve hedefle yollarına devam etmektedirler. Bu bakımdan stratejik yönetimle kapsamlı ilgilenenleri Samsung ile ilgili stratejik  haberleri  yakından takip etmeye esaretlendiriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder