10 Eylül 2011 Cumartesi

Stratejik Yönetim ve Planlama / Misyon bildirgesi bileşenleri, parçaları, öğeleri

Misyon, Misyon Bildirgesi, Misyon Bileşenleri, Misyon Kapsamı, Misyon İçeriği, Misyon Neleri Kapsar
Varlık nedenimiz nedir? İşimiz nedir? Ne yapıyoruz? Kimi için ve neden yapıyoruz? gibi soruların kapsamlı ve derinliğine cevaplanabilmesi için aşağıda verilen ve misyon bildirgesinin bileşenleri, parçaları ve öğeleri olarak takdim edilen alan ve konuların tümünün veya önemli bir bölümünün misyon bildirgesi içeriğinde ele alınması gerekir. Şirketlerin misyon bildirgeleri, içinde yer aldıkları toplumda yerine getirdikleri ana görev, gördükleri işlev ve oynadıkları rolü, şirketin paydaşlarına, müşteri ve çalışanlarına, toplumun dar ve geniş kesiminin tümüne ilan ettikleri, şirkete kılavuzluk eden ve şirket stratejilerinin ve hedeflerinin belirlenmesinde temel oluşturan bir belgedir.


  1. Müşteriler: Şirketin müşterileri kimlerdir? Şirket kimlere hizmet etmektedir? Şirket müşteri tatmini konusunu nasıl algılıyor?
  2. Ürün ve/veya Hizmetler: Şirketin sunduğu ana ürün ve hizmetler nelerdir?
  3. Pazar; Şirket hangi ana pazarlarda yer almaktadır? Hangi bölge veya coğrafyada rekabet etmektedir
  4. Paydaşlar: Şirketin paydaşlarının beklentilerine, gereksinimlerine ve ihtiyaçlarına verdiği önem nedir
  5. Kalıcılık, Büyüme, Karlılık; Şirketin kalıcılık, gelişme ve finansal yetkinlik konularına bakışı nedir?
  6. Teknoloji ve İnnovasyon: Şirketin teknolojik yaratıcılık ve yenilikçilik konusuna yaklaşımı nedir?
  7. Kilit Yeterlilik ve Yetkinlikler: Şirketi güçlü kılan  kilit yeterlikleri, yetkinlikleri, rekabetçi özellikleri ve üstünlükleri nelerdir? Şirkete kimliğini veren kilit başarı faktörleri nelerdir?
  8. Toplumsal İmaj Anlayışı: Şirketin sosyal, toplumsal ve çevresel konulara yaklaşımı ve duyarlığı nedir?
  9. Çalışanların Algılanması: Şirket çalışanlarını nasıl algılıyor? Çalışanlarına atfettiği değer nedir? Şirket çalışanların tatmini konusunu nasıl algılıyor?

1 yorum: