31 Ekim 2011 Pazartesi

Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama / MİSYON neden gereklidir? Niçin MİSYON

Misyon, Misyon Neden Gereklidir, Niçin Misyon,
  • Amaç (Purpose) ortaklığı ve birlikteliği sağlamak: Misyon kuruluşların varlık nedenidir. İyi geliştirilmiş bir Misyon bildirgesinde Kuruluş çalışanlarının niçin o kuruluşta çalışmayı tercih ettiklerinin yansımaları bulunur. Misyon sadece kuruluşun üretim, hizmet alanlarını ürünlerini belirlemez; organizasyonun ruhunu kavrar, özünü anlatır. Kuruluşlar, şirketler içinde bulundukları toplumun bekası ve ilerlemesi için elzem ve faydalı bir rolü ifa ederler. Amaçın belirgin olarak ortaya konması organizasyon içinde katılım ve birlikteliğin sağlanmasında olumlu katkı yapar.
  • Misyondan kalkarak doğru stratejik tercihlerin yapılması ve hedeflerin belirlenmesi: Kuruluşlar ve şirketler içinde bulundukları endüstri ve/veya pazarlarda varlıklarını sürdürmek ve gelişmek için iş stratejileri geliştirir ve uygularlar. Stratejileri çerçevesinde hedefler belirlerler ve hedeflerine ulaşmak için mücadele ederler. Doğru geliştirilmiş bir misyon şirketlerin doğru stratejik tercihler yapmasını, doğru hedefler seçmesini sağlar. Strateji ve hedeflerin şirketin vizyon, misyon ve değerlerine uygunluğunun saptanması, stratejik planlamanın ana ilkelerinden birisidir.
  • Organizasyonel kaynakların tahsisi için temel oluşturmak: Kuruluş veya şirket kaynakları sonsuz ve sınırsız değildir. Şirketlerin faaliyetlerini icra ederken ve stratejilerini hayata geçirmek için gerekli eylem planlarını uygularken şirket kaynaklarının işlere ve görevlere tahsisini doğru yapmaları, önceliklerini doğru tanımlamaları  gerekir. Doğru tanımlanmış bir misyon şirket yöneticilerine şirket kaynaklarının tahsisi kriterlerinin doğrulanmasında temel oluşturacaktır.
  • Organizasyon içindeki bireylerin şirketin amacı ve hedefleri doğrultusunda çalışmalarını sağlanması: İyi geliştirilmiş bir misyon şirketlerin ve şirket çalışanlarının yaşamlarına anlam katar. Sadece kar veya pay sahiplerinin kazançlarının azamiye çıkarılması amacının güdülmesi, şirket çalışanlarını motive eden ve cesaretlendiren bir durum değildir. Başarılı organizasyonlarda çalışanların çok azı, şirketleriyle ilgili gurur duydukları şeylerden bahsetmek gerektiğinde şirket karından söz açarlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder