20 Ağustos 2011 Cumartesi

Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama / Vizyon Örneği-Whirlpool

vizyon, Vizyon Misyon Örnekleri, Vizyon Örneği, Örnek Vizyon ve Misyon, Örnek Vizyon Yazıları, Örnek Vizyonlar, Whirlpool Vizyonu, Whirlpool,
Every Home… Everywhere… with Pride, Passion and Performance

Our vision reinforces that every home is our domain, every customer and customer activity our opportunity. This vision fuels the passion that we have for our customers, pushing us to provide innovative solutions to uniquely meet their needs.
Pride... in our work and each other
Passion... for creating unmatched customer loyalty for our brands
Performance... that excites and rewards global investors with superior returns
We bring this vision to life through the power of our unique global enterprise and our outstanding people... working together... everywhere.


Her Evde....Heryerde......Gururla, Tutkuyla ve Başarımla

Vizyonumuz her evin çalışma alanımıza girmesini, her müşteri ve müşteri etkinliğinin bize fırsat olmasını destekliyor. Bu vizyon müşteriye olan tutkumuzu ateşliyor, ihtiyaçlarını gidermek için yenilikçi çözümler temin etmeye itiyor.
Kıvanç…işimizle  ve herbirimizle
Tutku…markalarımız için benzersiz müşteri sadakati yaratmaya
Başarım… üstün getirilerle  küresel yatırımcıları heyecanlandıran ve ödüllendiren
Eşsiz küresel girişimimizle ve seçkin insanlarımızla…heryerde…birlikte çalışarak Vizyonu hayata geçiriyoruz.

Whirlpool dayanıklı tüketim endüstrisinin küresel lideri. 2010 yılı satış cirosu 18,4 milyar dolar. Satış olarak esas mevcudiyeti Kuzey Amerika %53 (U.S.A ve Kanada), Güney Amerika %25, Avrupa %17 (Orta Doğu ve Africa dahil) ve Asya %5. Dört bölgede çeşitli lokasyon ve ülkede, üretim, tasarım ve ArGe, lojistik merkezleri olan yüksek rekabet gücü olan entegre global bir dev.

Kuruluş yılı 1911. Büyüme rakamları cezbedici, 1968'de 1 Milyar$, 1978'de 2 Milyar$, 1989'da 6 Milyar$, 2004'te 13 Milyar$. 1980 başında büyüme straejisini uygulamaya ve dışa açılmaya başlıyor, şirket satınalmalar, Meksika ve Kanadada ortak girişimler ve daha sonra Hindistan, Çin ve Pasifik Asya'da pazarlama ve üretim üsleri kurarak bugünlere geliyor.

Satınalmalarla birlikte hemen her kategoride değişik markaları var. Ana markaları Whirlpool, Kitchen aid, Maytag, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht vb. Dolayısıyla marka yönetimi, değeri ve itibarı en önemli konulardan biri. Markalar tüketici spectrumunun her segmentasyonun kapsıyor.

Whirlpool vakası, vizyonun Stratejik Planlama ve Yönetimin temel taşlarında olduğu bir durum. Vizyon ifadesindeki kelimeler ve kullanılış tarzını yalnızca şirket mantraları olarak algılamayınız.

Şöyle düşününüz, 170 ülkede mevcudiyetini ve pazar penetrasyonun geliştirmeye çalışan bir şirket için, müşteri neyi ifade eder?  Pek tabi ki her ülkede her kesimden müşterilerin ihtiyaç ve beklentileri farklı olacaktır.  O halde " benzersiz müşteri sadakati" şirket çalışanlarına nasıl bir hedef göstermektedir? Hangi koşullarda olursa olsun markayı terketmeyen müşterilerinizin çoğunlukta olduğunu düşününüz. Bu şirketin bekasının ve gelişmesinin devam etmesi ve sürdürülebilir olması anlamına gelmez mi?

Şirketin 2010 yılı faaliyet raporunu okuyarak şirket hakkında daha ayrıntılı bilgiler edinebilirsiniz.

Şirketin yenilikçi ürünler sağlama , maliyetleri azaltma, ürün kalitesini arttırma ve enerji etkinliğini arttırma ve doğanın korunmasına katkı ve sosyal politikalar yoluyla liderliğini koruma ve geliştirmeye çalıştığını görüyoruz.

Yenilikçi ürünler 2010 yılı itibariyle cirosunun %20'sini (3,6 Milyar$) oluşturmaktadır. Şirket son on yılda tüm çalışanlarını innovasyon çevrimine dahil etmek için ciddi yatırım ve eğitimler yapmıştır. Entegre bir innovasyon yönetim sistemine (sürecine) sahiptir. Dayanıklı tüketim ürünlerinin giderek emtialaştığı bir ortamda yenilikçilik şirkete ve markalarına önemli avantajlar getirmektedir.

Maliyetleri azaltma ve ürün kalitesini arttırma konularında 6 sigma sistemini ve kullanmaktadır ve bu yolla elde ettiği kazançları izlemektedir.

Ürünlerinde enerji kullanımını azaltma, daha az su kullanma, geri dönüştürülebilir malzeme yüzdesini arttırma konularında sayısız çalışma ve patent sahibidir. Çevre sorumluluğu kapsamında tesislerinde (enerji kullanımı ve emisyonları azaltmada yoğun projeler uygulamaktadır.

Lojistik çevrimleri hızlandırma, tasarımdan üretime sürelerini kısaltmada başarılı sonuçlar elde etmektedir.

Şirket çalışanlarına sunduğu ortam ve koşullar konusunda da en iyiler arasındadır.

Şirket hakkında isterseniz biraz daha ayrıntılı bilgiler edinerek, şirket vizyonunun, iyi bir vizyonda olması gereken özellikleri ne ölçüde taşıdığı konusunda bir analiz yapabilirsiniz.

Whirlpool 2010 faaliyet raporu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder