9 Mart 2012 Cuma

Stratejik Yönetim / Stratejik Planlama - Temel Değerler ve İlkeler 6 - Örnek-Boston Consulting Group (BCG)

temel değerler, Değerler, Temel Değerler ve İlkeler, Temel İdeoloji, Temel Değerler Örnek, İlkeler  Örnek, Şirket İlkeleri, İş İlkeleri, kurum ilkeleri
The Boston Consulting Group (BCG) merkezi Amerika'da olan ve 42 ülkede 74 ofisi ile faaliyet gösteren global bir yönetim danışmanlık şirketidir. "McKinsey & Company" ve "Bain & Company" ile birlikte Yönetim danışmanlığı alanında dünyada en itibarlı ve üst seviye firmaları arasında sayılmaktadır. Fortune dergisinin  "Çalışmak için en iyi 100 şirket-The best 100 companies to work for" raporunda ardarda 7 yıl ilk 15 firma arasında yer alabilen 3 firmadan birisi olmuştur. 2011 ve 2012 yıllarında ise 2. sıraya yerleşmiş bulunmaktadır. Fortune 100 listesinde yer alan tek üst seviye müşavirlik firmasıdır. Benzer şekilde Consulting Magazin'in "Çalişmak için en iyi firmalar-Best firms to work for" listesinde derginin kurulduğu yıl olan 2001 yılından itibaren sürekli yer almaktadır.


"Çalışmak için en iyi 100 şirket" listesinde 2. sıraya yerleşmesinde global ekonomik krizin bir sonucu olarak ekonomik küçülmenin devam ettiği 2010 yılında genel eğilimin aksine tarihinin en fazla sayıda istihdamını gerçekleştirmesi,  çalışanlarına sunduğu cömert ücret paketleri ve SIPN (Social Impact Practice Network) projesi rol oynamıştır. BCG çalışanları "U.N World Food Program" ve "Save the Children" platformları kapsamında çalışabilmektedir. BCG Haiti depremi ardından destek sağlamak amacıyla müşteri projelerinden elemanlarını çekerek  Haiti'ye göndermiştir. Şirketin 2011 cirosu 3,55 Milyar $'dır. Yaklaşık 2000'i? Amerika'da olmak üzere dünya ölçeğinde yaklaşık 10000 çalışanı bulunmaktadır.
Şirketin temel değerleri kendi sitelerinden alınarak aşağıda verilmektedir.
BÜTÜNLÜK (Integrity):
Bütünlük doğruyu yanlıştan ayırabilmek ve doğru şeyleri yapmak anlamına gelir. Yeteneklerimizi dürüstçe sergileriz. Müşteri bilgilerinin gizliliği hususuna riayet ederiz. Bilgiye ulaşmada amacımızı aşan işler yapmayız. Tutabileceğimiz ölçüde  sözler veririz. Eylemlerimizi gözden geçirmek için kendimize zaman ayırır, bügün ve yarın şeffaf bir biçimde eylemlerimizin arkasında durup duramayacağımızı sorgularız. BCG'de bütünlük aynı zamanda cesaret ve sorumlu olmayı gerektirir. Kendi standartlarımıza ve müşterilerimizinkilerine uygun olarak en üst kalitede iş teslim ederiz. Entellektüel bütünlüğümüzü özel çıkarlara feda etmeyiz. Nesnel bulgularımızı sevimsiz olsa dahi müşterlerimizle içten ve saygılı bir şekilde paylaşırız.
BİREYE SAYGI(Respect for the Individual):
Çalışmalarımız sırasında görüştüğümüz müşterilerimizin, mesai arkadaşlarımızın, mezunların, yeni işe girenlerin ve diğer tüm kişilerin kapasitelerine, bireysel gelişme arzularına olduğu gibi yeteneklerine ve inançlarına da  saygı gösteririz. Pozisyonu ne olursa olsun kişilere saygıyla davranırız. Fikirleri, kimden geldiğine göre değil yaraşırlığına göre değerlendiririz. Saygı için dürüstlük ve empati gerektiğini biliriz. Birbirimize karşı açık ve dürüst oluruz. Yapıcı eleştiriyi teşvik ederiz. Değerlerimize uygun performans ve katılımı ödüllendiririz. Şeffaf karar verme süreçlerini kullanırız. Davranışlarımızla örnek oluruz. Mesleğimizin özveri gerektirdiğini biliriz. Kendimiz veya ailelerimizin sağlığını tehlikeye atmamak için grup olarak ve bireysel olarak sorrumluluklarımızı kabul ederiz.
FARKLILIK(Diversity):
BCG'de farklı bir işyeri yaratmak için gayret gösteririz. Başarımız için geniş çeşitlilik gösteren geçmişe sahip insanların katkılarına değer vermek, kabul etmek ve çözüme dahil etmek esastır. Düşünce, uzmanlık, tecrübe ve özgeçmiş farklılıkları yaratıcı gerilimlerin varolduğu ve yeni fikirlerin ortaya çıktığı bir ortam için elzemdir. BCG'yi, geçmişleri, etnik kökenleri, cinsiyetleri, cinsel kimlikleri veya cinsel yönelimlerine bakmaksızın tüm bireylerin geliştiği ve başarıya ulaştığı bir şirket haline getirmeye azimliyiz.
MÜŞTERİLER ÖNCE GELİR(Clients come first):
Başarımızı müşterilerimizin başarılarıyla ölçeriz.Tüm kaynaklarımızı müşterilerimize hazır bulundurur ve  kendimizi kalben  onların başarılarına adarız. Sadece iyi bir iş teslim etmek için değil, müşterilerimizin gerçek ihtiyaçlarını tanımlamak için  çalışırız.  BCG'nin ve müşterilerimizin çıkarları söz konusu olduğunda, müşteri daima önce gelir.
STRATEJİK PERSPEKTİF(Strategic perspective):
Müşterilerimiz için rakabetçi avantaj amaçlarız. Yaklaşımımız  işi bir bütün olarak, rekabetçi sistem ve dinamikleri olarak ele almaktır. müşterilerimizin sürdürülebilir daha iyi sonuçlar elde etmesini sağlayacak pazar konumlarını ve yeterlikleri tanımlarız.Nesnellik esastır. Nesnel karar verme süreci için temel olarak geçerli veri, kapsamlı analizler, dış perspektifler, kök nedenler ve açık mantık kullanılır. Tüm iş girişimlerinde strateji gereklidir. Müşterinin organizasyonunu harekete geçirirken tüm çabalarımızda avantajları ortaya çıkarmak ve stratejik perspektif sağlamayı hedefleriz.
DEĞER SUNMAK(Value delivered):
Müşterilerimiz için, yatırımlarının  karşılıklarını misliyle almalarını sağlayacak, değer yaratmayı hedefleriz. İşin sonunda sadece sunum ve fikirler değil maddi sonuçlar ve pozitif değişim teslim ederiz. Değer yaratma standardımızı olağanüstü yüksek tutarız. BCG'de değer yaratma, işimizin kapsamlı derin bakış getirmesini ve müşterinin kafa yapısının değiştirilmesini gerektirir. İşimiz, müşterilerimizin doğrudan aksiyona geçmesini ve işlerini yeni yollarla uygulamasını sağlamalıdır. Müşterinin yeterliklerini güçlendirmeli, rekabetçi avantaj kazandırmalı ve elde ettiği sonuçları arttırmasını sağlamalıyız.
ORTAKLIK(Partnership):
Ortaklık perspektifi BCG'nin dahildeki ve müşterileri ile ilişkilerine rehberlik eder. İlişkilerimizi uzun dönemli bakış açısına oturturuz. Saygıya, ilgi göstermeye, dürüstlüğe, karşılıklı desteğe ve yatırıma dayalı bağlar geliştirmeye çabalarız. Ekip anlayışına dayalı, yapıcı ve iddialı bir tarzda çalışırız.  Dahilde eşitliğe dayalı bir ortamın sürekli öğrenmeyi beslediğine inanırız. Ekip çalışmasının ve işbirliğinin şirket ve birey  başarısı  için esas olduğunu biliriz. BCG'ye katılanlar ile ömür boyu sürecek bir bağ geliştirmeyi hedefleriz. Ortaklık, müşteri yaklaşımımızın da temelini oluşturur. Müşterilerimize saygı duyar ve karşı karşıya oldukları zorlu durumları anlarız. Kalıcı değişim için organizasyonun her seviyesinde çalışırız. Onların başarılarını paylaşma  ayrıcalığına sahip olduğumuzu hissederiz. Müşterilerimizin bilgi ve tecrübelerini takdir ederiz. Yönetimi ikame etmeyi değil müşterilerimizin yeterliklerini kuvvetlendirmeyi isteriz. Katalizör olmayı tercih ederiz.
MÜMKÜN OLANI ZORLAMA SANATI!(Expanding the art of the possible): Hedefin basitçe 'en iyi uygulamalar'ı uygulamak değil, yaratmak olduğu prespektifini benimseriz. Her müşteri kendine  özgüdür ve yalnızca tek çözümün mümkün olduğu durumlar nadirdir. Çığır atlatıcı çözümlerin müşterilerin karşı karşıya olduğu zorlu durumları yaratıcı bir şekilde çözmeye çalışan ekiplerin çabalarından doğduğuna inanırız. Yönetim sanat ve  ilmini tecrübelerimizden genelleme yoluyla geliştirmenin yollarını ararız.
SOSYAL ETKİ(Social Impact):
İş dünyasının ötesine geçecek olumlu ve kalıcı sosyal etkiler yapmayı isteriz. Doğrudan müşterilerimizde yaptığımız işler ve hayır işlerimiz  yoluyla daha yaşanır bir dünya yaratılmasına katkıda bulunabiliriz. Hizmet verdiğimiz her kültürde artan ölçüde politikalar takip ederiz. Zaman ve kaynaklarımızın bir kısmını topluma, global konulara ve kurumlara bağışlarız.
Dünya nufusunun ve pazarlarının giderek kalabalıklaştığı bir dünyada, ekonomilerimizin sürdürebilirliği konusu tüm kurumların ve bireylerin temel sorumluluğudur. BCG olarak biz entelektüel sermayemizi sürdürebilirlik konusunda açık olarak paylaşacağız, müşterilerimizle birlikte çalışarak onların sürdürebilirlik çabalarını destekleyeceğiz ve şirket olarak çevreye yaptığımız etkiyi minimize edecek adımlar atacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder